Er dit 2015 fuld af muligheder eller mareridt? Du bestemmer.

Nå – men godt nytår alle retailere…

Detailhandelen har lagt endnu et hårdt år bag sig.

Endnu et år hvor alt for mange retailere har siddet med hænderne i skødet og ventet og håbet.

Håbet på bedre tider. På at internettet gik over og online handelen døde ud. På at udviklingen vendte. Og at kunderne vendte tilbage.

Men det gjorde de ikke.

Blandt mange rekorder var danskernes julehandel større end nogensinde. Igen.

Andre rekorder inkluderede endnu et år med en markant stigning i den danske e-handel. …og alligevel bliver størstedelen af den danske detailhandel ved med at sidde med hænderne i skødet og vente. Overvejer om ‘…man skal på Facebook’.

Og bliver ved med at se hele online platformen som detailhandelens største trussel fremfor den største mulighed nogensinde.

Mulighed for ikke bare at sælge online, men også sælge online til resten af verden.

Mulighed for at få et dybere indblik i kunderne, end nogen tilbudsavis nogensinde har kunnet mønstre.

Mulighed for storytelling på et niveau tilpasset hver enkelt kunde.

Mulighed for at servicere kunderne på helt nye måde, og mulighed for at imødekomme de vanvittigt forkælede forbrugeres tårnhøje forventninger til både udvalg, service og oplevelse.

Og det er en myte at online platformen og omnichannel retail kun er muligt for de store virksomheder. Det kræver kun velvilje.

Skal dit 2015 være fuld af muligheder? Det er op til dig.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *